Het is winter, koud buiten, dagen worden korter, je hebt minder energie, je maakt lange, saaie werkdagen en het laatste wat je wilt is een uur lang moeite doen in de sportschool. Snap ik helemaal! Ik lig soms ook veel liever lekker in bed of blijf om 8 uur ook lekker voor de tv hangen. Maar heel ver kom je er uiteindelijk niet mee. Want eerlijk is eerlijk, sporten doe je om er beter uit te zien, en je dat ook te voelen. En je kan mij niet vertellen dat een uur tv kijken je een beter gevoel geeft dan een uurtje knallen in the gym.

Dus. Weg met die smoesjes, want we hebben het allemaal soms zwaar en we zijn allemaal moe. Twee keer in de week is voor iedereen te redden. Minimaal. En als je niet weet waar je de tijd vandaan moet halen heb ik een aantal oplossingen voor je. Bekende en onbekende, maar allemaal efficiënt zodat jij meer tijd overhoud om weer eens lekker te gaan sporten.

  1. Sta direct op. Weg met die snooze button! Jammer dat je weinig slaap hebt gehad, had je gisteravond maar eerder naar bed moeten gaan. 1 dag overleef je wel, en als je een beetje op je voeding let kom je er al snel weer overheen.
  2. Weet wat je gaat aantrekken voordat je opstaat. Ik weet zelf als geen ander hoé lang je hier overna kan denken en dus je tijd aan kan verspillen. Tips van een ervaringsdeskundige en leuk voor op de vrije zondagmiddag; zoek je kledingkast eens uit. Kies items die makkelijk te combineren zijn en gooi overige ‘ruis’ artikelen aan de kant. 10 key items maken je leven (en je kledingkeuze) een stuk makkelijker.
  3. Prep your meals! Het scheelt zoveel tijd op een dag als je je eten al voorbereid hebt. Eiwit pannenkoeken, middag eten, zelfs je avondeten gewoon koken op een saaie zondag en in de vriezer ermee. Avond van te voren alles in de koelkast laten ontdooien en hop, klaar.
  4. No more unnecessary Facebook! Schuldig! Facebook en Instagram zijn wel 1 van die dingen die er gewoon makkelijk bij in glippen en voordat je het weet ben je alweer een halfuur verder. Zonde ,want dat zijn tenminste een complete squat, lunge, en legpress bij elkaar.

Wanneer je deze time saving trucjes toepast ga je merken dat je éigenlijk toch best wel de tijd hebt om te doen wat je graag wilt doen. Je moet niks, onthoud dat wel, maar een goddelijk en gezond lichaam vergt nou eenmaal wat tijd en energie!

 

Bron uitlichtende foto