Je hebt ze vast wel eens zien liggen, van die zwarte bollen met een handvat. De meeste ook super zwaar en werkelijk geen idee wat je ermee aan moet. Ik ook niet, totdat ik iemand er ongelofelijk fanatiek mee bezig zag.

Dat zette me aan het denken, het zal vast érgens goed voor zijn.. Bij deze heb ik je de moeite bespaard en ben ik opzoek gegaan naar een aantal oefeningen die je met een kettlebell kan doen. Trainingen waarbij je een Kettlebell gebruikt zijn een kruising tussen cardio en krachttraining. Ideaal wanneer je vetpercentage wilt verlagen en voordeel hiervan is dat je je spieren ook behoud.

Iets anders dan bij gewone krachttraining, zit je bij het trainen met kettlebell vaak wat hoger in je herhalingen. Dit is een typisch ‘cardio eigenschap’ , ga er maar alvast vanuit dat je kapot bent na afloop. Hieronder heb ik mijn favorieten op een rijtje gezet, de basics die optimaal zijn voor het krijgen van een geweldig figuur.

  1. Front squat oefening
  2. Lunge press
  3. Sumo high pull
  4. Push up
  5. Deadlift

Omdat je met minder gewicht traint maar juist hoger in je herhalingen zit richt je je minder op het ontwikkelen van spiermassa en meer op het verbranden van vet. Een groot voordeel van trainen met een kettlebell is dat je geen aparte apparaten nodig hebt, en dat je het zelfs thuis kan doen. Trainen met een kettlebell is perfect wanneer je je gewicht wilt verliezen en een gezond voedingsschema toevoegd aan deze intensieve manier van trainen. Aan te raden is dat je een ‘rondje’ twee of drie keer per week doet, voor optimaal resultaat.

 

Bron uitlichtende foto