Wanneer je je voeding wilt aanvullen met extra eiwitten grijp je vaak naar een pot met whey. Logisch, dit is namelijk de makkelijkste manier om snel je eiwit inname te verhogen. Tenzij je iedere dag veel kip of tonijn of kwark wilt eten.. (Het kan zeker zonder whey, maar het is wel érnstig makkelijk als je het wél gebruikt.)

Vandaag review ik de Soja eiwit isolaat van body&fitshop. Ik ben overgestapt naar soja eiwitten omdat ik merkte dat whey eiwitten voor een allergische reactie zorgde. (lactose intolerant) Het verschil tussen de twee is dat whey gemaakt is van melkpoeder en soja eiwit isolaat van soja, een plantaardige stof.

De kenmerken komen aardig overeen, en wanneer je kijkt naar het eiwit gehalte verschillen ze niet zo heel erg veel van elkaar.

whey vs soja

Zoals je ziet vallen de verschillen enorm mee, en kom je zelfs bij deze variant van Body&fitshop soja eiwit op meer eiwit uit per maatschep. Wat nooit verkeerd is natuurlijk!

soja eiwit isolaat

soja eiwit poeder

De structuur is anders, wat logisch is want het komt van een andere bron. Het is wat dikker en ik heb meer melk (of water) nodig om hem te mixen tot een lekkere shake. Maar verder heb ik er qua smaak niks op aan te merken. Deze variant is met de smaak vanille, wat ik bewust gedaan heb want nu kan ik er rustig ook eiwit pannenkoeken mee bakken. Score!

Zeker een aanrader!