Maandag is here en we gaan weer lekker van start! Beginnend met een oefening die ik nog nooit geprobeerd heb, maar die enorm effectief is wanneer je je schouders wilt trainen. En ik weet dat veel meiden niet direct hun schouders willen trainen, maar het is een groot onderdeel van een mooi gevormd bovenlichaam. Daarnaast gebruik je je schouders bij bijna alle oefeningen, dus dat ze daarvoor sterk genoeg zijn is heel erg belangrijk. Laten we het nog helemaal niet hebben over wat goed getrainde schouders kunnen doen voor je algemene houding. Reden genoeg om je schouders mee te nemen in je volgende training.

Normaal gesproken doe ik een simpele Dumbbell Shoulder Press waar helemaal niks mis mee is, maar iets nieuws proberen is goed voor de voortgang. Dus vandaar dat ik m’n schema eens omgooi en de Standing Military Press eens ga proberen. Een oefening die beoordeeld wordt op bodybuilding.com met een 9.4, waardoor je hem als ‘top oefeningen’ kunt beschouwen. Mits goed uitgevoerd. Voordeel van de Standing Military Press is dat je niet alleen je schouders traint, maar ook je triceps. 2 in 1 en daar houden we van!

Hieronder heb ik een video geplaatst die je laat zien hoe je de Military Press uitvoert. Succes and have fun!

 

Bron uitlichtende foto