Gisteren heb ik het meest lekkere gegeten sinds dat ik met kwark begonnen ben. Nu ben ik van nature wel een zuivel liefhebber maar kwark is nooit een favoriet geweest. De smaak kan ik maar niet aan wennen, en daarom mix ik het altijd met fruit of zaden en nootjes. Bijna iedere combinatie komt wel voorbij, maar deze heb ik nog nooit geprobeerd.

Fruit is ook iets wat ik graag eet, dus in dat opzicht ben ik nooit echt moeilijk met het eten. Ik stop eigenlijk altijd wat in m’n tas, een banaan, appel, the usual. Maar omdat ik wel van lekkere combinaties (en gewoon heel praktisch ingesteld ben) wilde ik alvast wat bereiden. Zodat dit makkelijk mee kan naar het werk.

Hieronder heb ik ook mijn favoriete kwark combinatie’s neergezet. Persoonlijke favorieten die gezond én lekker zijn! Mocht je na je lunch nog opzoek zijn naar een gezond tussendoortje is dit zeker een aanrader! Omdat ik vooral veel eiwitten eet, kies ik voor kwark. Simpelweg omdat ik graag spiermassa aan wil zetten en spieren sneller herstellen (en dus groeien) wanneer je veel eiwitten eet.

  1. Kwark met mango en amandelen (fijngehakt)
  2. Kwark met kiwi, hazelnootjes (fijngehakt)
  3. Kwark met appel en kaneel
  4. Kwark met banaan
  5. Kwark met frambozen en blauwe bessen

Je kunt er na behoefte altijd nog chiazaad, of andere superfoods aan toevoegen, maar ik hou het liever basic. Vooral de combinatie met mango en amandelen is echt goddelijk! Het ligt er een beetje aan hoe je voeding eruit ziet, maar ik eet met gemak dan een bakje magere kwark van 500g op. Zonder schuldgevoel, want het blijft super gezond!

Mijn laatste tip is om je fruit (behalve de banaan) van te voren te bereiden. Bijvoorbeeld even de mango een avond van tevoren snijden, in een apart bakjes bewaren en s’ochtends voordat je de deur uitgaat toevoegen aan je kwark. Wanneer je een 700ml bakje hebt past daar zeker 500g kwark inclusief fruit en toebehoren bij.

 

Bron uitlichtende foto