Boy, schrok ik me helemaal kapot toen ik pas na het invullen van mn macro’s nog eens een keer naar het ‘totaal’ keek. 1040 calorieën, en ja, dat is inclusief dinner. Op een vrije dag, waarop ik meer dan alle tijd heb om te eten, eet ik juist het minst. Ik beweeg minder (ook al ga ik naar de gym) en van stil zitten krijg ik gewoon geen trek. Dus dan eindig je met zo’n 1000 calorieën.. Toen ik nog jong en naïef was (haha!) was dit iets waar ik me helemaal niet druk over maakte. Beter zelfs, minder eten = dunner lichaam. Nu weet ik dat dat verre van waar is, maar dat brengt wel een dilemma met zich mee. Wat is gezond en hoe kom ik daarmee nog aan mijn max calorieën?

Let’s put some numbers on the table, ik moest nog een ruime 1600 calories naar binnen werken die avond, en met voorkeur niet door een paar magnums en een sate kroket. Dus, hoe dan wel? Ik zat gelukkig al aardig in de richting met mijn eiwitten dus daar maakte ik me niet te druk over. Ik struinde het internet af en er vlogen wat berichtjes over en weer over hoe slecht zo weinig eten wel niet is. I know. Maar wát is dan de oplossing? Persoonlijke favorieten opgesomd;

1. Een banaan met pindakaas besmeerd (zo mooi of praktisch als je zelf wilt) met als optie nog wat fijngehakte nootjes eroverheen
2. Eiwitreep. En niet zo’n ‘magere’. Nee, als je nog behoorlijk wat calorieën in te halen hebt mag je de grote pakken, toe maar, enjoy!
3. Volle yoghurt met fruit of musli en chocolade stukjes
4. Zoute popcorn, (your welcome) is ook een guilty-free snack

En de voorspelbare eiwitshakes en gekookte eitjes mogen ook zeker op je lijstje staan. Wees vooral niet te bang om ‘volle’ producten te gebruiken, het verschil met magere producten valt ontzettend mee en vaak zijn de volle varianten nog veel gezonder ook! Ga alleen niet kapot op snacks die vol zitten met suikers, dat zorgt voor een verschrikkelijke schommeling in je bloedsuikerspiegel en dat is nooit goed. Dus skippen die musli repen en ontbijtkoeken, allemaal troep! Eet dan liever een banaan, die bevat ook genoeg suikers om je zoete trek te stillen.

 

Bron uitlichtende foto