Het is mooi weer, we trekken onze crop tops weer aan en om die bikini kun je binnenkort ook niet meer heen. Dus wat te doen zodat jij lekker in je vel zit deze zomer? Sporten en goed eten. En als je je buik nog extra wilt aanpakken kun je hieronder terecht.

Voorafgaande wil ik er wel even bij vermelden dat wanneer je een strakke buik wilt trainen je voor 80% op je voeding moet letten en daarnaast de juiste oefeningen moet doen. Ga niet iedere dag situps doen, dat heeft ab-so-luut geen zin. Zorg dat je voeding op orde is, train zwaar en pak als het nodig is af en toe een cardio sessie erbij. Deadlifts en squats zijn je beste vrienden, maar daarnaast kun je de volgende oefeningen ook nog toevoegen.

Als je echt bikkelhard bent pak je deze oefening er ook nog bij. Persoonlijk kan ik hem vervloeken, maar hij is ongelofelijk goed voor het trainen van abs. En het leuke van buikspieren trainen is, is dat de pijn pas de dag erna komt. Daaraan kun je ook mooi afgaan of je wel zwaar genoeg getraind hebt!

Wat betreft voeding, je kunt op de site verschillende artikelen terug lezen over wat handig is en niet. Maar mijn favoriete makkelijke tips zijn;

  • Regelmatig eten, het liefst 5 a 6 keer op een dag.
  • Letten op je koolhydraten en probeer genoeg eiwitten te eten.
  • Drink genoeg. Vooral water (met citroen) of witte & groene thee.
  • Blijf ver van de vette/slechte koolhydraten vandaan, zelfs wanneer iifym want dit zorgt alleen maar voor een opgezette buik en een vervelend gevoel.
  • Salades zijn niet perse nodig, maar iedere dag genoeg groentes en fruit binnen krijgen heeft wel een positief effect.
  • Blijf bewegen. Zelfs als je niet sport, gooi muziek aan en maak iedereen helemaal gek met je awkward dance moves.

Succes!

 

Bron uitlichtende foto