Zomer is here! Met de gebruikelijke stapelwolken, regenbuien en bbq-verspestende onweer.. Maar, het is zomer, en that’s all we need! Een winter lang hebben we lopen bikkelen om met een glimlach in een bikini te lopen. En daar gaan we nu keihard van genieten. Ijs als ontbijt, een wijntje op het terras en na het uitgaan bitterballen, een frietje met mayonaise en oke, een vanille milkshake.

Twee weken later sta je met waterige ogen voor de spiegel omdat je naar je buikspieren moet zoeken. Been there done that. En tenzij je meedoet met de #summerbulk2015 is dit niet ideaal. Nu moet ik wel zeggen, dat bij mij het honger gevoel zeker minder is in de zomer dan in de winter. Maar dat compenseert zich heel slim met extra trek in zoete dingen. Zoals ijsjes dus.

Wat kun je nu het beste doen als je die summerbody wilt behouden? 10.000 verschillende dingen waarschijnlijk, maar om het even wat makkelijker te maken ga ik je mijn persoonlijke tips geven. Disclaimer, ik ben zeker geen expert, maar ik deel wat voor mij het beste werkt en misschien werken die dingen ook voor jou..

  1. Drink genoeg. Wie wordt er niet moe van als iemand dit wéér tegen je zegt? Maar als je dit doet zul je merken dat het écht een positief effect heeft. Zelf probeer ik bij iedere kop koffie een glas water te drinken, omdat koffie uitdroogt, en je er soms een droge mond door krijgt. Spa rood met grapefruit smaak heb ik pas ontdekt, súper fijn. Of ouderwetse citroen ranja doet ook wonderen voor het saaie water probleem.
  2. Moeite met eiwitten? Probeer ze te verwerken in je ‘normale’ voeding. Eet s’ochtends bijvoorbeeld eiwitpannenkoeken of magere kwark met fruit. Een goede start van de dag, en doordat je al wat eiwitten binnen hebt aan het begin van je dag hik je er s’avonds niet meer zo tegenaan.
  3. Eet meer, maar minder zwaar. Geen idee waarom, maar in de zomer heb ik nooit behoefte aan zware maaltijden. Ik probeer daarom ook op meerdere momenten van de dag kleinere maaltijden te eten. Eiwit pannenkoeken, een beetje kwark, panga filet met groentes, kwark, pasta met kip, eiwitshake, nootjes.. Op die manier eet je wel genoeg, maar voorkom je een ongemakkelijke volle buik op bikini dagen.
  4. En de ul-ti-me tip deze zomer, vloeken in de kerk dit but who care’s; IIFYM baby! Genieten, maar dan redelijk bewust. Jezelf vooral niet in de weg zitten, want dat werkt niet positief op je humeur. Enjoy!

 

Bron uitlichtende foto