Iets wat ik gemerkt heb toen ik begon met trainen, is dat je ongewenste lichaam issues verhelpt. Je gaat strakker in je vel zitten, je krijgt rondingen op de juiste plekken, en probleemzones worden minder zichtbaar. Bijvoorbeeld cellulite. Nu mag ik absoluut niet zeuren, want het had allemaal veel erger gekund. Maar óók ik had er last van. Achterop mijn bovenbenen, wat gewoon niet mooi was. Een tijdje smeerde ik als een bezetene met allerlei creme’s, maar natuurlijk had dit geen enkel effect. Want je smeert vetophopingen niet weg. Zo werkt dat gewoon niet.

Doorzetten voor optimaal resultaat
Wat wel helpt het te verminderen is sporten. Sporten, gezond eten, water drinken.. Iedereen weet dit, maar weinig mensen dóen het ook daadwerkelijk. Maar als je bedenkt dat je door wat inzet te tonen nóg tevredener wordt over je lichaam, is dat eigenlijk al een goede reden om te beginnen. Dat is hetzelfde als je tanden iedere avond flossen. Het kost weinig moeite, en het levert heel veel op. Het is alleen vervelend omdat je na 1 keer geen resultaat ziet. En daardoor haken veel mensen heel snel af. Maar juist doorzettingsvermogen levert je hier wat op. En om dit hele proces iets makkelijker (en tastbaarder) te maken heb ik een aantal oefeningen opgezocht die jou mooie, strakke benen gaat opleveren.

Before en after foto’s
Iets wat je in je achterhoofd moet houden is dat je dus niet na 1 week, zelfs niet na 2 hele grote verschillen gaat zien. Maar als je een ‘before’ en een ‘after’ foto maakt met bijvoorbeeld 4 weken tussentijd zul je jezelf zeker verbazen. Hoe meer moeite en effort jij erin stopt, hoe meer je zult bereiken. Pluspunt is wel, althans dat vind ik zelf erg prettig, is dat ondertussen je een super fijn gevoel krijgt van het sporten an sich. En ja, sporten helpt écht bij het verminderen van cellulite. Ik heb hieronder oefeningen neergezet gericht op de hamstrings, omdat cellulite het meest voorkomt op de benen.

Deadlifts voor gevorderden 
Drie super effectieve hamstring oefeningen die je direct zult voelen branden. Misschien sport je al een tijd en is het je opgevallen waarom de ‘normale’ deadlift er niet tussen staat. Dit is natuurlijk een oefening die wat lastiger is om direct mee te pakken. Dus de stiff legged deadlift is een prima alternatief, omdat hij iets makkelijker is qua uitvoering, maar waarmee je alsnog enorm effectief de hamstrings traint.

Hoog aantal herhalingen
Wat je uitgangspunt is qua herhalingen van de oefeningen hangt een beetje van je persoonlijke doel af. Ik zelf vind het prettig om wat hoger in reps te gaan zitten, zodat ik m’n hamstrings écht voel branden. Dus probeer ik tussen de 12-15 herhalingen te gaan zitten met een iets lichter gewicht. Hamstrings train ik niet perse om ze sterker te laten worden, maar juist om ze meer volume te geven. En dan is het hoog zitten in je herhalingen aan te raden.

Maak deze oefeningen onderdeel van je legday, naast bijvoorbeeld je squats en je zult zeker resultaat boeken! Succes!

 

Bron uitlichtende foto