Wanneer je voor het eerst naar de sportschool gaat weet je niet precies wat je allemaal mee moet nemen, of aan kan trekken. Snap ik, ik ook allemaal een groot grijs gebied. Toen ik voor het eerst ging droeg ik mijn volleybal training’s kleding, omdat ik niks anders had. Snel ging ik over op flatteuze sweatpants, maar dat werkte ook niet lekker. Nu ik toch wat serieuzer train investeer ik ook maar al te graag in mijn gym clothes. Niet eens zo heel gek hoor, want h&m is mijn grote sponsor. Maar het gaat erom dat je bijpassende kleding aantrekt, waardoor je prettig kunt trainen.

Er even vanuitgaand dat je, net als ik, lekker in de ijzers wilt hangen, kan ik je een aantal tips geven. Voor de cardio liefhebbers heb ik alleen als tip mijn Nike’s, maar die draag ik ook graag tijdens krachttrainingen.

  1. Een strakke legging/trainingsbroek. Ik train even graag in een lange en korte broek. Maar ik zorg er wel voor dat ze aangesloten zitten. Niet perse met een reden, maar je kunt op deze manier makkelijker je spieren en houding in de gaten houden dan in een wijde sportbroek.
  2. Tanktops. Het liefst met een racerback zodat je goed zicht hebt op je spieren. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook genoeg ‘losse’ shirts heb voor de dagen dat het me even niet interesseert hoe ik erbij loop. Wanneer ik bijvoorbeeld m’n triceps ga trainen kan ik daar ook prima een wat losser shirtje bij dragen. Zolang de spiergroep die je traint maar redelijk zichtbaar is.
  3. Bidon. Het liefst een grote, althans, ik vind het zelf er prettig om veel te kunnen drinken en niet telkens mijn flesje te hoeven vullen. Ik zou niet beginnen aan suikerhoudende drankjes, water is de beste optie
  4. Handdoek. Om op te liggen en te zitten. Want het is niet prettig om in iemand’s zweet te liggen, of je eigen zweet in druppeltjes achter te laten.
  5. Handschoenen. Kijk, als je begint zul je niet zwaar gaan tillen en hoef je echt geen handschoenen aan. Maar mocht je wat zwaarder gaan trainen dan is het handig om ze mee te nemen. Ik vind het deadliften zonder altijd echt verschrikkelijk. Mijn handen gaan helemaal kapot door die stroeve stang, and nobody likes rough hands on a girl!
  6. Deodorant. Ik vind het niet prettig als je stinkt naar zweet, dus direct voordat ik de zaal in ga gebruik ik het liefst nog een beetje deodorant zodat niemand last van me heeft.

Dat is het. Simpele basics die je zo even in je sporttas kunt doen om lekker te gaan trainen. Je kunt eventueel je ipod meenemen zodat je ongestoord kunt doortrainen. Niks zo vervelend als je ook nog eens gestoord wordt!

 

Bron uitlichtende foto