Een paar weken geleden heb ik een challenge op instagram gezet. Gewoon een persoonlijke reminder dat ik nu eens niet die kast leeg moest eten. Nu eens niet wéér stiekem een wijntje achterover zou tikken. Want eerlijk is eerlijk, óók fitnessaddicts houden wel van bad-food. Lot’s and lot’s and lots of it. En aangezien je soms jezelf even in je gezicht moet slaan heb ik dat op die manier maar even gedaan.

TODOLIST

Nu ben ik wel van de To Do lijstjes, maar complete weken achter elkaar dit soort ‘regels’ volgen is niet voor mij weggelegd. 1 week ging prima. Maar toen hij voorbij was zat ik gelijk drie dagen aan de wijn, bitterballen and god knows other bad things. En dat heeft dan niet zoveel zin allemaal.. Dus mijn oplossing is als volgt; 1 week je aan deze ‘regeltjes’ houden. 1 dag inplannen als ‘cheatdag’ en daarna weer 1 week back on track.

Ik heb respect voor mensen die het langer volhouden. Probleem is niet zozeer dat gezond eten een obstakel is, maar meer dat ik soms ook gewoon zin heb in pizza, of chocolade ijs. Of wijn. Dat ook, soms. Dus dan komt zo’n cheatday ernstig goed van pas. En omdat je het de hele week prima gedaan hebt, kun je je die dag vaak wel veroorloven.

Wat wel een regel blijft, is dat ik op zo’n cheatdag wél genoeg eiwitten eet. En stiekem zorgt dat er ook wel voor dat je gedurende dag sneller en langer vol zit, dus dat snacken blijft dan nog ‘verantwoord’. Heb jij nog een challenge waar je de komende tijd mee bezig gaat? 

 

Bron uitlichtende foto