Nummer 1 van de meest gestelde doelen is toch wel de bekende 6-pack. Zeker wanneer je bedenkt dat de zomer in 3 maanden weer terug is. Met dat vooruitzicht is het handig om eens even heel goed na te gaan denken hoe je deze schaarse tijd zo efficiënt mogelijk gaat indelen. Want laten we even vooropstellen dat 2015 wél het jaar van je gedroomde 6pack wordt. Dus, laat die crunches maar even achterwege en hit the gym met deze oefeningen;

Oefening 1; Landmine 180’s
Deze oefening is misschien 1 die je nog nooit gezien of gehoord hebt maar hij is zeker enorm goed voor het trainen van je buikspieren. Plus punt hiervan is dat je niet alleen je abdominals traint, maar ook je billen, onderrug en schouders. Oftewel een compound oefening, dankzij de meerdere spiergroepen die je aanspreekt, score!

landmine 180

Oefening 2; Spell Caster 
Een geweldige oefening die wel een beetje oefening kost. Het kan er namelijk al snel uitzien alsof je een beetje leuk met dumbbells staat te zwaaien en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Net als de vorige oefening is dit een compound oefening en spreek je hierbij je glutes en je schouders aan. Let hierbij extreem goed op je vorm zodat je alles uit deze oefening kunt halen.

Spell Caster

Oefening 3; Hanging Pike 
Monkey time! Grab a bar en probeer je benen maar eens omhoog te krijgen. Ik weet dat het mij maar 2 keer lukt, echt enorm zwaar maar daarom juist ook heel goed voor je buikspieren. Maar oefening maakt beter, dus op een rustig momentje in de gym gewoon even een set eruit knallen!

Hanging pike

Drie oefeningen die je echte killer abb’s gaan opleveren. Voeg deze oefeningen toe aan je HIIT dag, zodat je twee vliegen in 1 klap hebt. HIIT is goed om je vetpercentage te verlagen en in plaats van die ouderwetse crunches kun je nu mooi deze badass oefeningen doen. Ze zien er niet alleen awesome uit, maar hebben ook veel meer effect en bezorgen je de volgende dag killer spierpijn, so have fun!

 

 

Bron uitlichtende foto