Tweede paasdag en je zit ongetwijfeld alles nog lekker aan elkaar te eten. I know I am. En omdat weer een beetje recht te trekken is het verstandig om de komende dagen wat rustiger aan te doen. Nothing crazy zoals sapkuurtjes of whatever, maar gewoon weer even in the zone komen. De paaseitjes laten liggen en weer de dag beginnen met een gezond bakje havermout en een kopje koffie.

Het lastigste gedeelte is dat je een knop moet omzetten. Niet meer domweg alles in je mond stoppen zonder na te denken. En ik denk dat dat ook alleen maar kan als je ergens eerst knetterhard van genoten hebt, want daarna is het wel duidelijk dat je weer even rustig aan moet doen. Zonder je schuldig te voelen natuurlijk, want dat is onzin. Twee dagen genieten maakt je geen crimineel, dus ga vooral niet moeilijk lopen doen.

Wat voor mij altijd werkt is om eerst de dag gezond te beginnen en daarna lekker even een halfuurtje te gaan hardlopen. Zonder extreem zwaar meteen weer in je ‘gezonde leven’ te stappen begin je hem rustig. Bewegen helpt mij altijd om weer in het bekende ritme te komen. Daarna een lekkere gezonde lunch eten, verder met je dag en s’avonds weer lekker met gewichten slingeren.

Vooral gewoon doen en niet blijven hangen in die lazy mindset is belangrijk. Jezelf van die bank afslepen is misschien wel het lastigste, maar als je dat nou alleen al doet ben je al halverwege! Muziek in je oren, sportbroek aan en hup! Off you go. Plus, als je vandaag begint is het morgen al veel makkelijker, het moeilijkste gedeelte heb je dan al gehad ;-).

 

Bron uitlichtende foto