Goed. Ook al waait het enorm buiten, we kunnen er niet omheen. Zomer komt steeds dichterbij. En als je mooi wil paraderen, en nog belangrijker, lekker in je vel wil zitten is het nu de tijd om eraan te werken. Ik heb altijd ‘zones’ waar ik zelf het liefst aan wil werken. Buik, billen, benen, armen.. En als je terug klikt op de site kom je ook al behoorlijk wat handige tips tegen. Maar voor het gemak heb ik alles nu even in 1 artikel neergezet zodat je direct aan de slag kunt.

Buik. Eerst wil ik even vertellen dat hoéveel buikspier oefeningen je ook doet, je nooit een strakke buik krijgt alleen daardoor. Het is key om als eerste je voedingspatroon goed op orde te krijgen. Daarna kun je dit soort oefeningen doen, in combinatie met HIIT cardio. Op die manier zul je -als het goed is- snel resultaten zien.

Billen. Ik ga binnenkort beginnen met twee keer in de week m’n billen te trainen, apart van legday.  En omdat er behoorlijk wat goede oefeningen bestaan kun je je lol op. Niet alleen in de gym, maar ook na een paar weken hard trainen! Hoe rond wil je ze hebben?!

Benen. Lang of kort, zodra je benen er goed uitzien ben je al halverwege. Voordeel van het trainen van je benen is dat de workout op zich behoorlijk intensief is. Hierdoor stimuleer je je metabolisme en dat levert weer een snellere vetverbranding op. Die vetverbranding is niet plaatselijk, maar zal plaatsvinden over je gehele lichaam. Dus wanneer je je benen traint val je af overal. Big plus van legday if you ask me.

Armen. Nu kun je gaan voor triceps of biceps. Mijn voorkeur gaat zeker uit voor het trainen van je triceps, aangezien dit een groter gedeelte van je arm bedekt. Plus als je zwaait heb je ook geen tweede arm die meebeweegt. Dus dat is iets wat ik belangrijker vind dat een bicep als het over een bikini body gaat.

Zoals ik al vertelde gaat het natuurlijk voor het grootste gedeelte over voeding. Maar in combinatie met trainen moet het deze zomer ook écht wel lukken!

 

Bron uitlichtende foto