Wie is er niet aan begonnen.. Terwijl de eerste lente zonnestralen je raam binnen vielen, lag jij op je speciaal daarvoor gekochte sport mat 10000 buikspier oefeningen te doen. Wánt als ik dat maar 30 dagen volhoud dán heb ik een strakke buik voor wanneer ik in chersonissos op het strand lig. En dat Pinterest en Facebook handige schema’s heeft om je dagen te tellen laat het doel alleen maar sneller in zicht komen.

Prima. Ik snap je helemaal, alleen moet je wel bedenken dat wanneer je met dit schema, of welke dan ook, er wel iets meer voor nodig is dan aan het einde van de maand 100 keer sit ups kunnen doen. Stiekem moet ik ook wel een klein beetje lachen als er meisjes alleen maar buikspieren willen trainen in de sportschool. Dat heeft gewoon géén zin. Nee, want voor strakke buikspieren is er wel wat meer nodig.

Waar je allereerst overna wil denken is dat je rekening gaat houden met je voeding. En ja, dit ligt erg voor de hand, maar het schiet er nog belachelijk vaak bij in. Zorg ervoor dat je je vetpercentage omlaag krijgt. Alleen op deze manier krijg je zicht op die strakke buik, en niet om maar crunches te doen totdat je niet meer verder kunt.

Natuurlijk weten we welke oefeningen er goed zijn voor het creëren van sterke buikspieren. De bycycle crunch, side plank en een twisted crunch kun je ook nog prima doen. Maar hieronder heb ik een aantal andere oefeningen benoemd die ook voor een strakke buik zorgen. Plus punt, je spreekt meerdere spiergroepen aan met dezelfde oefening, ideaal dus!

Vier oefeningen die je voor de afwisseling mooi kan meenemen in je 30 day challenge!

 

Bron uitlichtende foto