Helemaal trots op de foto met je ‘beginnende’ sixpack. Maar het onderste laagje vet wíl máár niet weg. En omdat we allemaal eigenlijk wel met zo’n strakke buik willen rondlopen gaan we crunches doen totdat we erbij neervallen. Maar dat kun je dan net zo goed niet doen, want je wilt je voor het laatste laagje vet vooral richten op je onderste buikspieren. Weet wel, dat je je buikspieren pas écht gaat zien wanneer je laag in je vetpercentage gaat zitten. Dus onderste buikspieren trainen wanneer je een vetpercentage van 30% hebt heeft geen zin.

Dus, wanneer je het eerste probleem aangepakt hebt kun je deze tips daarna uitvoeren. Je hebt er helemaal niet veel bij nodig, je kan zelfs lekker de tv thuis aanzetten en aan de slag gaan. Een yoga mat is wel erg prettig omdat je daarmee je rug goed ondersteund.

  1. Ga op je rug liggen en plaats je handen onder je billen. Til je rechterbeen op zodat het een hoek van 90° vormt met je lichaam. Breng het been naar beneden en doe hetzelfde met je linkerbeen. Deze oefening moet je langzaam uitvoeren en kan je 10 tot 15 keer achter elkaar doen. Om ze zwaarder te maken, til je je hoofd lichtjes op
  2. Ga op je rug liggen en plaats je handen onder je billen. Span je onderbuikspieren op en til je beide benen omhoog totdat ze een hoek van 90° vormen met je lichaam. Breng ze weer naar beneden tot ze een paar centimeter boven de grond hangen. Herhaal die beweging 5 à 10 keer (afhankelijk van je niveau). Als je je hoofd en schouders van de grond tilt, maak je de oefening zwaarder.
  3. Ga op je rug leggen en plaats je handen onder je billen. Til je beide benen op zodat je bovenbenen een hoek van 90° vormen met je lichaam. Ook je onderbenen vormen een hoek van 90°C met je bovenbenen. Laat je benen naar beneden zakken totdat je voeten enkele centimeters boven de grond hangen. Hou je buikspieren strak gespannen. Breng daarna je knieën weer naar boven. Dit is een vrij zware oefening. Begin rustig en bouw geleidelijk op.

Een simpele manier om je onderste buikspieren te trainen zodat je je sixpack kunt voltooien. Let er alleen wel op dat je je complete lichaam moet trainen om een sixpack te creëren. Dus ga lekker aan de slag met een aantal ijzersterke compound oefeningen en eindig met deze drie.

 

Bron uitlichtende foto
Bron buikspier oefeningen